Upravljanje zadacima i obavezama (tasks, planner, calendar, to-do, project, …)

Ove godine je u toku tranzicija sa starog na Novi Planner. Veoma popularan alat za organizaciju zadataka. Kao što je i To-Do alat za organizaciju zadataka. Kao što je i Project alat za organizaciju zadataka. Konfuzno, zar ne? Pre nego što vidimo šta novo donosi Novi Planner, da prvo smanjimo konfuziju.

Šta je za šta, projekti, timski zadaci, lični zadaci?

Da pojednostavim sa rizikom da ne budem skroz precizan: Tasks u Outlook-u služi za lične zadatke. Tu upisujem nešto što vidim samo ja i uglavnom nešto što samo ja treba da uradim. Tu se pojavljuju i mail-ovi koje sam obeležio zastavicom. U istom tom Outlook-u postoji i To-Do. To je pokušaj da se na jednom mestu objedine Tasks i meni dodeljeni zadaci iz Planner-a. Postoji i Windows, Web, iOS i Android To-Do app. Sve prikazuju iste podatke, pa šta vam je zgodnije u kom trenutku da koristite. I dalje je namenjen da ja tu vidim svoje zadatke. Sve na jednom mestu.

Planner je namenjen za zadatke tima. Kolege i ja radimo na nekom projektu ili prosto radimo svakodnevno zajedno i želimo da znamo ko šta radi i da svi to vide. Dakle, Planner je namenjen za zadatke koje obavlja više ljudi ili su deo projekta na kom radi više ljudi.

Konačno, Project je poznati Microsoft-ov alat za upravljanje projektima. Planner je za manje projekte i pre bi ga mogli nazvati alat za upravljanjem zadacima.

Tranzicija ka integraciji

Osim konfuzije šta čemu služi, nezgodno je što na jednom mestu ne mogu da vidim sve zadatke, bilo da su oni samo moji, ili timski (ne samo oni dodeljeni meni) ili da su u okviru nekog većeg projekta. Zato je Microsoft rešio da objedini To-Do, Planner i Project u Novi Planner. Odlična ideja. Sada bi trebao na jednom mestu da vidim sve. Trebalo bi da deo funkcionalnosti Project-a dobijem u Planner-u i da sve to radi kao integrisana celina. Da li to zaista tako radi? Ne još, nije još završena tranzicija pa ne znam kako će sve na kraju izgledati, plus ima i sitnih “ali”.

Prvo, u ovom trenutku tranzicija je napravljena samo u Teams-u. Imate novu Planner aplikaciju na nivou Teams-a koja je zamenila Tasks by Planner app. Prepoznaćete je i po novoj ikoni.

The new Microsoft Planner begins roll out to General Availability -  Microsoft Community Hub

I u okviru pojedinačnog tima, može da se doda nova Planner app.

Za sada je to-to. Planner na Web-u i Planner mobilna aplikacija je i dalje ona stara. Nove bi trebalo da se pojave do kraja godine čime bi tranzicija na novi Planner bila završena.

Šta donosi Novi Planner?

Najviše očekivanja je bilo da će Planner, koji je uključen u Microsoft 365 pakete, dobiti dosta novih funkcionalnosti iz MS Project-a. Pod-zadaci, zavisni zadaci, gantovi itd. I zaista, nove tzv. Premium funkcionalnosti su tu (https://support.microsoft.com/en-us/office/advanced-capabilities-with-premium-plans-6cdba2aa-da06-4e08-be4c-baaa4fda17ba), ALI, za njih treba platiti tzv. Planner Plan 1. Kad pogledate malo bolje, Planner Plan 1 je u stvari ono što je bio Project Plan 1 (samo Online). Ako Vam trebaju dodatne Project funkcionalnosti i Project aplikacija, tu tu Project Plan 3 i Project Plan 5.

https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/planner/microsoft-planner-plans-and-pricing

Premium funkcionalnosti u Novom Planner-u su posebno obeležene. Ako nemate plaćen Planner Plan 1, neće biti dostupne.

https://support.microsoft.com/en-us/office/advanced-capabilities-with-premium-plans-6cdba2aa-da06-4e08-be4c-baaa4fda17ba

Integracija To-Do, Planner i Project

Ono što jeste dobro je što su Planner i Project sada integrisani. Ranije ste imali nezgodnu situaciju da ako ste koristili recimo Project za veće projekte a za timski zajednički rad – Planner, morali ste na dva mesta da proveravate zadatke, što nikada nije dobra ideja. Sada se, recimo, u Project-u ili Planner Plan 1, može dodeliti zadatak nekom ko ima “samo” Microsoft 365 paket i Planner u okviru njega i on će videti taj zadatak. Na žalost, sa ograničenim mogućnostima, tj. neće moći sve da vidi u okviru tog zadataka niti da uradi nešto za šta nema odgovarajuću pretplatu. Sasvim je razumno pretpostaviti da će se klijenti opredeliti da Planner Plan 1 ili Project planove 3 ili 5, kupe onima koji upravljaju projektima, a da ostali recimo koriste Planner iz Microsoft 365.

Probajte novi Planner već danas u Teams-u. Dobro je videti integraciju i nove funkcionalnosti. Naravno, niko se neće obradovati što za premium funkcionalnosti mora da plati i dodatnu pretplatu.

Još sličnih tekstova

Preporučujemo